Vi lever bara en gång

Efter att ha bott här i en månad kan jag konstatera många saker. Jag älskar den här platsen, jag har träffat många bra människor. Jag älskar min lägenhet, min omgivning, affärerna m.m, men det jag jag älskar mest av allt här, det är att jag är 101% mig själv. Jag har lärt mig att acceptera hur jag är, hur jag ser ut. Jag har lärt mig att säga nej när jag inte vill. Jag har lärt mig att våga ta steget och ta risken. Jag har lärt mig att kolla mig själv i segeln och säga "Astrid du är fin som du är". Jag har lärt mig att acceptera hur folk reagerar på mig utan att bli arg. Jag har lärt mig att ta skit utan att bli ledsen. Men mest av allt, har jag lärt mig att älska. Älska folk för det dem har. Älska folk för det dem ger mig.
Nu har jag bestämt mig att jag ska leva mitt liv. Ta risken. Nu tänker jag på x till exempel, som inte vet vad han vill. Jag ska ta risken, våga säga vad jag känner, och i värsta fall får jag ett nej, och vad kan det göra ? Jag blir sårad men glömmer och fortsätter. Go girl !



You don't break me, you make me stronger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0